דו"ח האו"ם: "ייתכן שיידרשו 80 שנה לבנייה מחדש של רצועת עזה"

תוכנית הפיתוח של ארגון האומות המאוחדות פרסמה מסמך החוזה כי בתרחיש האופטימי ביותר, ניתן יהיה לשקם את מבני המגורים שנהרסו ברצועה עד שנת 2040 • "הנוף ברצועה מופצץ כל כך עד שהוא נראה כמו פני הירח", נכתב בדו"ח

הרס בשכונת מגורים בעיר עזה. צילום: איי.אף.פי

בנייה מחדש של בתי המגורים שנהרסו ברצועת עזה יכולה לקחת 80 שנה, כך קובע דוח חדש של תוכנית הפיתוח של ארגון האומות המאוחדות שפורסם היום (חמישי) וצוטט על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

הד"וח מסתמך על נתונים שהפיצו משרדי חמאס, שטוענים כי לפחות 80,000 יחידות מגורים נהרסו לגמרי במהלך מלחמת חרבות ברזל. בדו"ח נכתב כי לפלשתינים ייקח 80 שנה "לשקם לגמרי את הנזק ליחידות הדיור". לטענת הדו"ח, הערכת הזמנים נשענת על הזמן שלקח לשקם נזק שנגרם ממבצעים קודמים ברצועת עזה.

מלחמת חרבות ברזל: הרס נרחב ברצועת עזה // צילום: רויטרס

על פי מסגרת הזמנים האופטימית ביותר שהובאה בדו"ח, ניתן לשקם את נזקי המלחמה ברצועה באופן מלא עד שנת 2040, זאת בהנחה שתהליך הבנייה מחדש יהיה מהר פי חמש מזה שהתרחש ברצועה לאחר מבצע שומר החומות בשנת 2021.

בדו"ח מספק הערכה למצב החברתי והכלכלי ברצועה וטוען כי עזה עומדת בפני עשורים של "סבל מתמשך". "רמות חסרות תקדים של אבדן אנושי, הרס חומרי ועלייה חדה בעוני בתקופת זמן כה קרה תיצור משבר התפתחות שיסכן את עתידם של דורות שלמים בעתיד", כתב מנהל תוכנית הפיתוח של האו"ם, אכים שטיינר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר